Istnieje wiele funkcji, które spełnia reklama. W głównym projekcie jest to w głównej mierze informacja na temat jakości oraz atrakcyjności wyprzedawanego artykułu. Jej funkcja jest nakłonienie jak najogromniejszej ilości klientów do kupna danego produktu. Reklama może spełniać również funkcję edukacyjną. W tym celu respektuje się np. młodych kierowców, jacy prowadzą po alkoholu, jest to przestroga wielokrotnie pokazana w dość dokuczliwy sposób . Wszystko wtedy wpływa na wyobraźnię. Reklama też spełnia funkcję manipulacyjna, to naturalnie dzięki której używa się dość perswazyjnych sformułowań, które nakłaniają kontrahenta na kupno wskazanego produktu. Konkursowa funkcja reklamy pokazuje określoną propozycję na zasadzie porównania jej z innymi. Niejednokrotnie przy tym nie wymienia się danych produktów z innych korporacji, choć próby te także pozostały złamane. Reklama spełnia funkcję informacyjną. Przykładowo informuje o czymś znaczącym, jakimś wydarzeniu, które niebawem ma nastąpić. Skupić ma to rzesze konsumentów - zobacz Gildan. Niezwykle ciekawie zmontowane są reklamy, które poprzedzone są interesującymi zapowiedziami.
0 komentarze:
Prześlij komentarz